img
img
img
img
shape
shape

اقداماتی‌ که باید قبل و بعد از هر جلسه ماساژ انجام دهید.

اقداماتی‌ که باید قبل و بعد از هر جلسه ماساژ انجام دهید.

واقعا هیچ چیزی بهتر از یک ماساژ خوب نیست. یک جلسه ماساژ علاوه‌بر افزایش آرامش روحی، فشار و درد عضلانی را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند و می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد. علاوه بر این، تحریک مداوم بافت ماهیچه‌ای به دفع سموم مضر از بدن برای رفع خستگی و بهبود تغذیه کمک زیادی می‌کند.اگر برای بهره‌مندی از این مزایا، تصمیم دارید برای اولین بار یا مثل همیشه در جلسات ماساژ بدن شرکت کنید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید.



پیشنهاد :  قبل از شروع این مقاله دوست دارم به شما کاربران سایت سالتی سان، پیشنهاد استفاده از سنگ نمک در ماساژ رو بدهم. از ماسور خود بخواهید  به هنر دست خود، به دلایل زیر معجزه‌ی سنگ‌های نمکی ماساژ را هم استفاده کند.




  1. سنگ نمک ماساژ با املاح معدنی که دارد باعث ابرسانی و شادابی پوست میشود.

  2. املاح مورد نیاز سطح پوست سیستم ایمنی را تقویت میکند.

  3. خاصیت لایه برداری سنگ نمک  باعث دفع سموم و انرژی‌های منفی بدن می شود.

  4. استفاده از سنگ نمک در ماساژ، رفع دردها و التهاب های عضلانی و گرفتگی ها تسریع میکند.

  5. سنگ نمک ماساژ با پاکسازی بدن و هوای اطراف باعث ایجاد حس ارامش و سبکی در فرد میشود.



قبل از هر جلسه ماساژ چه کارهایی باید انجام دهید



بدن خود را هیدراته نگهدارید



روز قبل (و بعد از) ماساژ مهم است که با مصرف آب و مایعات فراوان، مانع از کم‌آبی بدن شوید. زیرا هیدراتاسیون به شل شدن ماهیچه‌های بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود که ماساژور راحت‌تر بتواند تمام گره‌ها و تنش‌های عضلانی را برطرف کند.



دوش آب گرم بگیرید



گرفتن دوش آب گرم می‌تواند با افزایش جریان خون و کاهش انقباض عضلات، به شل شدن بافت ماهیچه‌ای کمک کند. اگر همیشه قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید، کمک می‌کند سریع‌تر بخوابید و روز بعد در اثر کمبود خواب خسته و کسل نباشید.



ذهن خود را آزاد کنید



بعد از نوشیدن آب و گرفتن دوش آب گرم، زمان آن فرارسیده است که هرگونه استرس یا افکار اضطراب‌آور را کنار بگذارید تا ذهن شما را به حالت آرامش کامل برسد. مطمانا با این کار، از تجربه یک ماساژ آرامش‌بخش لذت خواهید برد.



از خوردن یک وعده غذایی حجیم و سنگین پرهیز کنید



خوردن بیش‌ازحد غذا درست قبل از هر جلسه ماساژ، می‌تواند باعث احساس ناراحتی هنگام دراز کشیدن روی شکم شود. بهتر است مصرف نوشیدنی‌های الکلی را نیز به تعویق بیاندازید، زیرا الکل اغلب باعث کم‌آبی بدن می‌شود.



بعد از هر جلسه ماساژ چه کارهایی باید انجام دهید



از اصول مراقبتی بعد از هر جلسه ماساژ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.



بدن خود را هیدراته نگهدارید



ازآنجایی‌که عضلات تا چند روز پس از ماساژ به ترشح سموم ادامه می‌دهند، بهتر است همچنان مصرف آب و مایعات را افزایش دهید. در غیر این صورت، سموم ذخیره‌شده می‌توانند باعث بروز علائم خستگی، بی‌خوابی، ضعف قدرت حافظه و مه مغزی شوند.



به دنبال راهکاری برای تسکین درد عضلانی باشید



اینکه تا چند روز بعد از ماساژ کمی احساس ناراحتی کنید، کاملا طبیعی است. به‌خصوص احساس درد در گروه‌های عضلانی که به تحریک عادت ندارند. معمولا برای تسکین، ماساژورها توصیه می‌کنند که هر بار به مدت 10 تا 15 دقیقه یخ را روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید.



از انجام فعالیت‌های بدنی شدید خودداری کنید



ورزش کردن بلافاصله بعد از ماساژ، می‌تواند با سفت‌تر کردن ماهیچه‌ها مانع از بروز تاثیرات مثبت آن شود. این احتمال وجود دارد که عضلات شما بعد از ماساژ هنوز در حالت ریکاوری باشند، بنابراین اعمال فشار بیش‌ازحد می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های دردناک و ناخواسته شود.



به‌جای انجام فعالیت‌های بدنی شدید، کتاب بخوانید، برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و یک خواب راحت را تجربه کنید!