img
img
img
img
shape
shape

مزایای پخت‎ مواد غذایی با تخته گریل نمک هیمالیا چیست؟

مزایای پخت‎ مواد غذایی با تخته گریل نمک هیمالیا چیست؟

در عصر مدرن که همه به دنبال راهکارهایی برای زیباتر کردن پوست، بهبود سلامتی و تزئین خانه خود هستند، تخته سنگ نمک هیمالیا می تواند همه این این نیازها را یکجا برآورده کند. در ادامه به جزئیات بیشتری از مزایای سلامتی آشپزی با تخته گریل سنگ نمک هیمالیا اشاره خواهیم کرد.



نمک هیمالیا، نمک شگفت انگیز برخاسته از پاکستان



نمک هیمالیا به دلیل قابلیت های چند منظوره خود یک ماده شگفت انگیز محسوب می شود. می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:




  • بهبود احتقان بینی یا التهاب سینوس

  • تزئین محیط به شکل لامپ نمک هیمالیا

  • اسکراب پوست

  • بهبود سیستم گوارش بدن

  • جایگزینی برای ظروف آشپزخانه و بشقاب ها



نمک هیمالیا خالص ترین نمک دنیا



مزایای سنگ نمک صورتی هیمالیا بسیار زیاد است. از آنجایی که قبل از استخراج درون یک لایه محافظ آتشفشانی پوشانده شده است، خالص‏ترین شکل نمک است. مواد معدنی حیاتی آن می‏توانند نیاز غذایی بخش های مختلف بدن به‏خصوص پوست را فراهم کنند. می توان از آن به عنوان دارو نیز استفاده کرد زیرا ناخالصی ندارد. گواتر و تمام بیماری های مرتبط با کمبود نمک (یا ید) در بدن را می توان با مصرف منظم نمک هیمالیا تسکین داد.



تخته سنگ نمک هیمالیا برای پخت و پز



نمک هیمالیا در گذشته برای دکوراسیون و ساخت ظروف آشپزخانه استفاده می شده است. امروزه نیز بهترین ماده خام برای تهیه ظروف است و با نظر گرفتن فواید معجزه آسای آن برای بدن، اغلب به عنوان جایگزین تابه های پخت وپز استفاده می شود. در ادامه به جزئیات بیشتری از مزایای استفاده از تخته سنگ نمک گریل اشاره خواهیم کرد.



تخته گریل نمک هیمالیا غذایی سالم و خوشمزه ارائه می دهد



تخته گریل نمک هیمالیا



نمک هیمالیا از نظر ارزش غذایی یک ماده کامل است. پس اگر سعی کنید غذای خود را روی تخته سنگ نمک گریل بپزید، تمام مواد مغذی موجود در آن به غذای شما منتقل می شود. این مساله نه تنها روی بهبود سلامت غذا موثر است بلکه به طعم بهتر آن نیز کمک می کند. علاوه بر این، مانع از انتقال ذرات سمی تابه های فلزی به غذا می شود.



ایمن و عاری از آلودگی است



قابلمه هایی که برای پخت و پز استفاده می کنیم، عمدتا از استیل یا فلزات سخت دیگر تهیه شده اند. مشخص شده است که این مسئله عامل اصلی بروز بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان و آلزایمر است. پلاستیک آلوده نیز می تواند غذا را مسموم کند. زیرا اغلب ظروف پلاستیکی از کالاهای بازیافتی ساخته شده اند و هیچ تضمینی برای خالص بودن آن ها وجود ندارد.



درحالی که ظروف ساخته شده از نمک هیمالیا مانند تخته سنگ نمک گریل هیچ ماده مضری ندارند. زیرا نمک هیمالیا خالص و تصفیه شده است. بنابراین در صورت استفاده از این ظروف، می توانید سلامت خود را تضمین کنید.



به بهبود سطح انرژی و عملکرد سیستم گوارش کمک می کند



نمک هیمالیا از معادن کیورا (Khewra) کشور پاکستان استخراج می شود. این نمک برای مدت طولانی زیر نور خورشید باقی می‏ماند و همین مساله آن را به یک ماده سالم و مغذی تبدیل کرده است. مطمانا اگر غذا روی تخته سنگ نمک گریل پخته شود، سطح انرژی بدن را افزایش می دهد و فرآیند هضم را بهبود می بخشد.



تنظیم کننده الکترولیت های بدن است



مقدار سدیم موجود در نمک هیمالیا، مناسب ترین میزان برای تنظیم الکترولیت های بدن است. همچنین برای حفظ سطح pH متعادل بسیار مفید است. میزان فشار خون و کلسترول نیز با پخت غذا بر روی تخته سنگ نمک گریل کنترل می شود.



سخن آخر



بدون شک نمک هیمالیا بهترین و خالص ترین نمک موجود است و مزایای بسیاری برای پخت غذا با ظروف تهیه شده با آن دارد. قابل ذکر است که فواید استفاده از تخته سنگ نمک گریل بیش از موارد ذکرشده در این مطلب است.