img
img
img
img
shape
shape

کاربرد سنگ نمک هیمالیا برای ماساژ بدن

کاربرد سنگ نمک هیمالیا برای ماساژ بدن

طبق گفته لوری مسینا موسس مرکز هارمونی سالت، تکنیک ماساژ با سنگ نمک هیمالیا با هدف ایجاد تعادل در سیستم عصبی مرکزی شکل گرفته است. چراکه وی معتقد است، وقتی وضعیت سیستم عصبی مرکزی متعادل باشد، تمام اعضای وجود ما نیز هماهنگ می  شوند. او با حفظ این مانترا (اندیشه رستگاری) در قلب خود، تصمیم گرفت تا صنعت ماساژ و اسپا را با معرفی این روش منحصربه  فرد متحول کند.



لوری در سال 2019 طی یک سخنرانی، دیدگاه خود در مورد اهمیت سیستم عصبی مرکزی (به‌ویژه بخش پاراسمپاتیک) را به اعضای انجمن ماساژدرمانی ارائه داد. وی در این سخنرانی ذکر کرد که سیستم عصبی پاراسمپاتیک جایی است که ما شادی را به  واسطه تحریک آن تجربه می  کنیم. بنابراین من شما را تشویق می  کنم که برای تقویت سیستم عصبی پاراسمپاتیک هر کاری که می  توانید برای خود و مشتریان خود انجام دهید و به تمام دنیا کمک کنید.



سیستم عصبی پاراسمپاتیک چه ارتباطی با ماساژدرمانی دارد؟



ابتدا لازم است بفهمیم که ساختار این سیستم چیست و چه کارایی دارد؟ از نظر علمی، سیستم عصبی پاراسمپاتیک یکی از سه بخش اصلی سیستم عصبی خودمختار است. اساسا سیستم پاراسمپاتیک سعی می  کند تا انرژی بدن را حفظ کند و در این راستا ضربان قلب را کاهش می  دهد، فعالیت روده و غدد را افزایش می  دهد و عضلات اسفنکتر در دستگاه گوارش را شل می  کند. به  همین  دلیل، گاهی از آن با عنوان سیستم استراحت و هضم یاد می  شود.



به زبان عامیانه، زمانی  که سیستم عصبی پاراسمپاتیک فعال می  شود، احساس آرامش را در ذهن و بدن ایجاد می  کند. دقیقا برخلاف سیستم عصبی سمپاتیک که در جهت ایجاد پاسخ جنگ یا گریز عمل می  کند.



بنابراین ما می  توانیم با روش  هایی مانند ماساژدرمانی، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک کنیم تا بلافاصله استرس کاهش یابد. با توجه به اینکه باعث تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون و بهبود خلق  و  خو نیز می  شود.



فواید ماساژ با سنگ نمک هیمالیا چیست؟



ماساژ با سنگ نمک هیمالیا



ممکن است این ابهام در ذهن شما شکل بگیرد که در این میان ضرورت استفاده از سنگ نمک هیمالیا چیست؟ به گفته لوری مسینا، نمک تأثیر حیاتی بر سیستم  های الکتریکی بدن ما دارد. با توجه به اینکه نمک هیمالیا یک نمک خالص است، ماساژ با آن سرشار از مزایای زیر است:




  • تقویت آرامش عمیق بدن

  • کاهش التهاب بدن

  • بهبود خواب

  • تعادل سیستم عصبی بدن

  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

  • لایه  برداری پوست

  • سم  زدایی خفیف بدن



از فروشگاه ما میتوایند سنگ نمک ماساژ هیمالیا را خریداری کنید.



انواع ماساژ با سنگ نمک هیمالیا



ماساژ با سنگ نمک



از انواع روش  های مورد تایید مرکز هارمونی سالت می  توان به موارد زیر اشاره کرد:




  • ماساژ کامل بدن: این روش ماساژ، بدن را آرام و به تعادل سیستم عصبی مرکزی کمک می  کند. چراکه ترکیبی از تکنیک  های طب سنتی چینی، حرارت  درمانی، نمک  درمانی، ماساژ رفلکسولوژی و تکنیک  های ماساژ سوئدی است.

  • ماساژ و پوشش بدن با سنگ نمک هیمالیا: در این روش ابتدا بدن با یک سنگ نمک هیمالیا نوازش می  شود و سپس لایه ای از روغن آجیل و دانه، نمک هیمالیا و اسانس روی پوست اعمال می  شود. در نهایت، بدن به مدت 30 دقیقه به  آرامی بسته می  شود. مشخص شده است که تماس مداوم با این نمک؛ پوست را هیدراته و لایه  برداری می  کند، pH پوست را متعادل می  کند، بدن را به ‏تدریج سم  زدایی می  کند، سیستم عصبی مرکزی را آرام می  کند و کل مریدین  ها (کانال  های انرژی درون بدن) را تعادل می  بخشد.

  • ماساژ صورت

  • ماساژ دست و پا



نحوه مراقبت از سنگ نمک هیمالیا



اصولا برای نگهداری از این سنگ سودمند، باید به نکات زیر توجه کرد:




  • از یک منبع حرارتی خشک استفاده کنید: این کار به حفظ انرژی و آماده نگهداشتن آن کمک می  کند. می  توانید از یک پد حرارتی، اجاق توستر یا تابه استفاده کنید و گرم کردن در مایکروویو توصیه نمی  شود.

  • سعی کنید آن را تمیز نگهدارید: اگرچه سنگ نمک هیمالیا خودش خواص ضدمیکروبی دارد و نیازی به ضدعفونی کردن ندارد، اما بهتر است هرازچندگاهی محلول خانگی آویشن و روغن درخت چای را روی آن اسپری و بلافاصله خشک کنید. برای تمیز کردن روزانه آن پس از استفاده طولانی، 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید و حدود 10 قطره روغن درخت چای را در یک کاسه آب گرم یا داغ بریزید. سنگ نمک را در این محلول فرو کنید و به اطراف بچرخانید. توجه کنید که بیش از چند ثانیه باقی  ماندن سنگ در محلول باعث متلاشی شدن آن می  شود. پس فورا سنگ را خشک کنید و برای ضدعفونی بیشتر روی منبع حرارتی خشک قرار دهید.



نحوه مراقبت از سنگ نمک هیمالیا



اگر سنگ نمک هیمالیا به  صورت خشک نگهداری شود، ماندگاری نامحدودی خواهد داشت. زیرا این سنگ‌ وقتی در معرض رطوبت قرار می‌گیرد، بدنه آن فرورفته و گاهی به طور کامل حل می  شود. اگر سنگ شما زبر شد، آن را با یک کاغذ سنباده ظریف بتراشید تا دوباره صاف شود. معمولا زمانی  که از آن به  همراه آب برای اسکراب نمک و تخلیه لنفاوی استفاده می  شود، دیگر قابل استفاده نیست و باید با یک سنگ جدید تعویض شود.



استفاده همزمان از لوسیون و سنگ نمک هیمالیا برای ماساژ توصیه نمی  شود، چراکه می  تواند سطح نمک را مسدود کند و مانع از بهره  مندی از اثرات مفید آن شود. البته در صورت ضرورت می‏توانید از روغن جوجوبا یا نارگیل استفاده کنید.  



سخن آخر



بنابراین، با توجه به مزایای ذکرشده بهتر است به  جای ماساژ معمولی از ماساژ با سنگ نمک هیمالیا بهره  مند شوید. مشورت با کارشناس ماساژدرمانی می‌تواند اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما بگذارد.